آموزشی

پاک کردن تاتو ابرو با سیر

این روزها انواع مختلقی برای تاتو ابرو وجود دارد که یکی از ماندگارترین آرایش ها برای خانوم هایی است که ابرو کم پشتی دارند. بسیاری از خانوم ها پس از مدتی به دلیل متفاوت بودن دو ابرو وخسته شدن از مدل تتوی خود به فکر تغییر یا پاک کردن تتوی خود هستند. دراین مقاله سعی داریم به روش های مختلف پاک کردن تاتو ابرو بپردازیم.

 علت پشیمان شدن افراد از تاتو ابرو

  • عدم قرینگی ابرو ها و یا عدم تطابق آن با طرح ایده آل مراجعه کننده
  • حساسیت به رنگ تاتو
  • تغییر سلیقه فرد و دلزدگی آنها از تاتو ابرو

روش های مختلف برای پاک کردن تاتو ابرو:

1. لیزر:

یکی از موثرترین روش‌های پاک کردن تاتو ابرو لیزر است.پاک کردن تاتو ابرو با لیزر ، کاری حساس بوده و فقط باید تحت نظر پزشک متخصص و در مطب انجام گیرد. از لیزرهای که از طریق تکه تکه کردن قطعات رنگ موجود در پوست بدون ایجاد زخم ، به زدودن رنگ تاتو کمک می کند ، لیزر Q- suitched است . تعداد جلساتی که برای پاک نمودن تاتو با این لیزر لازم است ، ده جلسه می باشد. لیزرهای اربیوم و CO2 ازدیگر لیزرها برای پاک کردن تاتو می باشند که لیزرهای لایه بردار نیزهستند. جلسات کمتری برای پاک نمودن تاتو با این لیزر احتیاج است.

2. استفاده از روش IPL یا نور درمانی :

نوردرمانی پالسی شدید روش دیگری برای حذف تاتو است. معمولا در مراکز انجام تاتو مورد استفاده قرار می‌گیرد که طی آن از نور با شدت بالا استفاده شده و عملکردی مشابه با نور لیزر دارد. در این فرآیند از یک ژل استفاده می‌شود که مستقیما روی پوست محل تاتو مالیده می‌شود. سپس ناحیه مورد نظر در معرض والس‌های نوری قرار می‌گیرد.

3.ریموو:
در این روش با استفاده از نوعی اسید یا ماده شیمیایی رنگ تاتو را حل و خارج میسازند . این روش زمانبر است و گاهی ممکن است تاتو به طور کامل پاک نشود و یا ممکن است پاک کردن تاتو را با استفاده از روش های دیگر غیر ممکن یا سخت سازد.

4.پلاسما پن:

این روش که به صورت تضمینی و صد در صدی برای پاک کردن تاتوی شما موقر واقع می‌شود.برای از بین بردن تاتوهای کوچک به کار می‌رود. زمان کم مورد نیاز برای انجام کار و بهبودی سریع و اینکه استفاده از این روش باعث ایجاد هیچگونه عارضه ای برای شما نمی‌شود جزو مزایای آن است.

5.پلاسما جت:

پاک کردن تاتو با پلاسما جت به خاطر سرعت بالا و بازدهی بسیار سریع بسیار مورد توجه افراد مختلف قرار گرفته است.

همچنین هزینه مقرون به صرفه استفاده از این دستگاه ها، باعث روی آوردن هرچه بیشتر افراد به این روش شده است.

6.استفاده از کرم برای پاک کردن تاتو ابرو:

کرم های حاوی TCA (تری کلرواستیک اسید):

کرم های حاوی TCA (تری کلرواستیک اسید) به شکل محلول ، ژل یا کرم وجود دارند که لایه فوقانی پوست را می سوزانند و اینگونه تاتو ابرو را پاک می کنند اما استفاده از آنها به دلیل ایجاد اسکار مناسب نیست و تنها برای افرادی با پوست بسیار روشن مناسب است.

کرم های غیر TCA:

کرم های غیر TCA که حاوی ترکیبات روشن کننده، لایه بردار و سفید کننده می باشند. برای روشن کردن تاتو در مدت زمان طولانی از این کرم ها استفاده می شود و با هل دادن جوهر تزریق شده به سطح پوست تاتو را محو می سازند. اما این نوع کرم ها اثر بخشی کمتری دارند و برخی از آنان که حاوی هیدروکینون هستند احتمال بروز سرطان را به همراه دارند.

پاك كردن تاتو ابرو با مواد گیاهی

مواد گیاهی دیگری نیز وجود دارند که شما با استفاده کردن از آن ها می‌توانید تا حد خوبی از شر تتوهایی که دیگر مثل قبل به آن ها علاقه مند نیستید راحت شوید. استفاده از آبلیمو و ترکیب آن با جوش شیرین، گیاه آلوئه ورا ،عسل و همچنین استفاده از کیوی به خصوص کیوی های سفت تر به شدت تاثیرات خوبی برای پاک کردن تاتوهای افراد داشته اند.

پاك كردن تاتو ابرو با دكلره

یکی از روش هایی که برای پاک کردن تاتوی ابرو بسیار موثر واقع شده است استفاده از پودر دکلره بوده. استفاده از ترکیب پودر دکلره و نمک به مدت ده روز پشت سر هم برای پاک کردن تاتوی ابروی شما مفید خواهد بود.

البته باید دقت کنید که سوزش زیادی در پوست شما ایجاد نکند تا اثرات زخم روی پوستتان نماند.

پاک کردن تاتو ابرو با سیر

یکی از روش های پاک کردن تاتو ابرو استفاده از سیر است. بهتر است برای نتیجه گیری بهتر سیر را با سدر و سرکه ترکیب نمایید تا جایی که حالت خمیری پیدا کند. سدر به غیر از کمک به پاک کردن تاتو، برای لطافت و نرمی پوست نیز مفید می‌باشد.

بعد از دو الی هشت بار استفاده کردن از این ترکیب، به صورت پانسمان و هر بار استفاده به مدت دو ساعت، شاهد تاثیرات آن روی تاتوی خود خواهید بود .

پاک کردن تاتو ابرو با سرکه

پاک کردن تاتو ابرو با سرکه نیز یکی از روش های حذف تاتو ابرو در خانه می باشد .استفاده از سرکه و همچنین میوه هایی که مانند سرکه خاصیت اسیدی دارند برای پاک کردن تاتو تا حدی خوب عمل می‌کنند. همچنین ، پاک کردن تاتو ابرو با سرکه  نیاز به مداومت و زمانی طولانی دارد تا باعث کمرنگ تر شدن یا پاک کردن تدریجی تاتو ابرو شود .

عوارض پاک کردن تاتو ابرو

پوست در معرض خطر عفونت قرار می گیرد و زخم می شود وممکن است این زخم ها دائم روی پوست باقی بمانند . در پاک کردن تاتو ابرو ممکن است رنگدانه ها به طور کامل محو نشوند و جای تاتو به صورت یک سایه باقی بماند.

هر چه رنگ های بکار رفته در تاتو ابرو حرفه ای تر باشد، پاک کردن آن سخت تر است . اگر پوست شما مستعد ایجاد کلوئید یعنی به وجود آمدن گوشت های اضافه است سراغ تاتو نروید . 

حرف آخر

اگراین مقاله برای شما مفید بود برای مطالب آموزشی کلیک کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا