داغعلمی

مراقبت های قبل و بعد از لیزر تراپی

مراقبت های قبل و بعد از لیزر تراپی، بسیاری از افرادی که برای انجام لیزر به کلینیک تخصصی پوست و مو مراجعه می‌کنند، در ابتدا این نگرانی را دارند که آیا بعد از انجام لیزر برای از بین بردن موهای زائد بدن آیا امکان دارد که پوست آنها دچار زخم یا سوختگی شود و همچنین چه دستگاه هایی مناسب هستند برای اینکه بتوانند موهای زائد قسمتهای مختلف بدن خود را با کمک این دستگاه ها از بین ببرند.

در ادامه این مطلب قصد داریم که بررسی کنیم که در چه صورتی انجام لیزر می‌تواند عوارضی مانند ایجاد زخم بر روی پوست بدن شما را به دنبال داشته باشد.

و اینکه شما باید از چه نوع دستگاهی برای لیزر موهای زائد استفاده نمایید تا کمترین عوارض ممکن را برای شما داشته باشد.

در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا نظر متخصصین زیبایی پوست و مو را در ارتباط با انجام لیزر برای از بین بردن موهای زائد بدن را جویا شویم.

ایجاد زخم روی پوست پس از انجام لیزر

در صورتی که شما به یک کلینیک زیبایی مراجعه کردید و پس از انجام لیزر بر روی ناحیه مورد نظر زخمهای ایجاد شد مطمئنا از دستگاه مناسبی برای از بین بردن موهای زائد آن ناحیه استفاده نشده است.

و یا اینکه قبل از انجام لیزر پزشک متخصص یک سری توصیه های لازم را به شما یادآوری نکرده است که آنها را انجام دهید تا انجام‌لیزر کمترین عوارض ممکن را برای شما به همراه داشته باشد.

به عنوان مثال اغلب پزشکان متخصص زیبایی پوست و مو به مراجعه کنندگان خود توصیه می کنند که قبل از انجام لیزر حتماً موهای زائد ناحیه مورد نظر را کوتاه کنند و همچنین از مصرف برخی از داروها بدون مشورت با پزشک خودداری نمایند.

برای مطالعه : آیا لیزر موهای زائد باعث نازایی می شود

و همچنین یک هفته قبل و بعد از انجام لیزر از مصرف دخانیات الکلی و کشیدن سیگار خودداری کنند.
بعد از انجام لیزر ایجاد قرمزی و یا خارش در ناحیه مورد نظر امری طبیعی می باشد اما شما در صورت استحمام نباید ناحیه مورد نظر را زیاد مالش یا برروی آن کیسه بکشید.

و همچنین این نکته مهم را هم باید بدانید که هر کدام از دستگاه های لیزر کاربرد خاص خود را دارند و هر کدام برای نواحی خاصی از بدن استفاده می شود.

در این بخش ما لینک دسترسی به انواع مختلف روش های استفاده از لیزر و دستگاههای لیزر را برای شما قرار داده ایم که شما میتوانید با مراجعه به هر یک از این صفحات اطلاعات کاملی را در مورد روش‌های مختلف لیزر به دست آورید.

در نهایت باید این را هم بدانید که اگر لیزر موهای زائد به صورت اصولی و در یک کلینیک معتبر و تحت نظر یک پزشک متخصص انجام شود به هیچ عنوان شما بعد از انجام لیزر آثاری مانند زخم و یا سوختگی را بر روی پوست خود مشاهده نمی کنید البته همانطور که گفته شد عوارضی مانند ایجاد قرمزی و یا خارج بر روی ناحیه مورد نظر کاملاً طبیعی میباشد.

در ادامه می‌خواهیم بررسی کنیم که چه عواملی باعث میشود که لیزر باعث ایجاد عوارضی مانند ایجاد زخم بر روی پوست بدن و یا سوختگی شود.

برای مطالعه » رفع سیاهی قوزک پا با لیزر

عوامل ایجاد زخم و سوختگی بر روی پوست بعد از انجام لیزر :

اپراتور دستگاه لیزر

در صورتیکه اپراتور دستگاه لیزر برای انجام این کار تخصص و تجربه کافی را نداشته باشد ممکن است لیزر باعث ایجاد سوختگی و یا زخم بر روی پوست شما شود.

همانطور که گفته شد معمولا پیش از آغاز درمان لیزر در یک جلسه مشاوره پزشک متخصص پوست و مو یا اپراتوری که تحت نظر پزشک فعالیت می‌کنند بر اساس نوع پوست و رنگ موهای شما نحوه درمان تعداد جلسات مورد نیاز برای لیزر و تنظیمات دستگاه را برای بخش را از بدنتان که می‌خواهید این کار را انجام دهید تعیین می‌کند.

اما اگر اپراتور دستگاه لیزر که قصد انجام این کار را دارد فرد بی‌تجربه باشد ممکن است که به پوست شما آسیب بزند.

برای مطالعه : آیا لیزر موهای زائد سرطان زاست

تقلبی بودن دستگاه لیزر

تقلبی بودن دستگاه لیزر هم جزء عواملی است که می تواند باعث ایجاد عوارضی بر روی پوست بدن شما مانند سوختگی و ایجاد زخم شود.

پس شما حتما باید دقت کنید که به یک کلینیک معتبر و شناخته شده برای انجام این کار مراجعه کنید.

برای مطالعه » مزایای لیزر نسبت به اپیلاسیون

استفاده از دستگاه نامناسب برای انجام لیزر

همانطور که پیشتر گفته شد هر کدام از دستگاه های لیزر کاربرد خاص خود را دارد به عنوان مثال برای رفع کک و مک از دستگاه‌هایی مانند ان دیاگ استفاده می شود.

پس در صورتی که شما به یک مرکز غیر معتبر مراجعه کنید که از یک دستگاه نامناسب برای انجام لیزر استفاده نماید باید منتظر عوارض و عواقب جبران‌ناپذیر آن هم باشید.

برای مطالعه : پاک کردن تاتو

توصیه های پزشک متخصص جهت جلوگیری از زخم بعد از لیزر

قبل از هر چیزی ابتدا شما برای انجام لیزری کلینیک معتبر و شناخته شده را انتخاب نمایید، که در این مورد ما به شما کلینیک زیبایی ندای سلامت را پیشنهاد می کنیم.

که با سالها تجربه و به کارگیری بهترین نیروهای متخصص و استفاده از بهترین و جدیدترین دستگاههای زیبایی فعالیت می کند.

بعد از انتخاب یک کلینیک معتبر برای انجام لیزر سعی کنید که یک روز قبل از جلسه لیزر موهای خود را شیو کنید.

اگر هنگام پروسه لیزر احساس سوزش شدید را داشتید بلافاصله این موضوع را به پزشک متخصص خود اطلاع دهید.

برای مطالعه » آیا لیزر برای کیست تخمدان مضر است

اگر بر روی پوست بدن خود تاتو یا خالکوبی داری پیشنهاد می‌شود که از انجام این کار صرف نظر کنید.
طبق نظر متخصصین پوست و مو در صورتی که برنزه و یا حمام آفتاب و یا از دستگاه سولاریوم استفاده کرده‌اید حداقل سعی کنید که تا مدت پنج هفته از لیزر استفاده نکنید.

در جلسه مشاوره نکاتی که پزشک و متخصص به شما گفته می‌شود را یادداشت کنید و آنها را به خاطر بسپارید و تمام مواردی که قبل و بعد از انجام لیزر باید انجام دهید را مو به مو اجرا کنید.

به عنوان مثال اگر شما از داروی خاصی استفاده می‌کنید حتماً باید این موضوع را به پزشک متخصص خود اطلاع دهید، و همچنین اگر دچار حساسیت‌های خاص پوستی هستم باید این موضوع را به پزشک خود اطلاع دهید.

برای مطالعه : رفع تاتو و خالکوبی با لیزر

برای اینکه بعد از انجام لیزر کمترین عوارض را مشاهده نمایید بهتر است کاملاً با پزشک خود صادق باشید.

نتیجه گیری :

در نهایت باید خدمت شما عرض کنیم که عوامل زیر می تواند باعث ایجاد زخم بر روی پوست شما بعد از انجام لیزر شود که این عوامل عبارتند از :

  • تنظیم نامناسب تعداد پالس ها و انرژی لیزر
  • رنگ پوست و دستگاه لیزر مورد استفاده
  • سیستم خنک کننده دستگاه لیزر
  • داشتن حساسیتهای پوستی از قبلی
  • مصرف برخی از داروهای مضر قبل از انجام لیزر

برای مطالعه » جوش زدن بعد از لیزر

مطالعه بیشتر :

در صورت ایجاد زخم بعد از لیزر آیا جای آن باقی میماند ؟

سوختگی و یا ایجاد زخم بعد از لیزر معمولاً به صورت سطحی می باشد و شما در صورتی که از پوست خود به خوبی مراقبت کنید بعد از چند هفته آثار آن بر روی پوست شما از بین می رود.

برای مطالعه » دکوراسیون داخلی چیست

سخن پایانی

امیدواریم که ارائه این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته باشد، جهت دریافت مشاوره رایگان در مورد خدمات Lazer در کلینیک ندای سلامت می توانید از طریق راه های ارتباطی موجود در وب سایت با مشاورین این مجموعه ارتباط برقرار نمایید، و از آن ها مشاوره رایگان دریافت کنید.

ضمن اینکه کلینیک تخصصی ندای سلامت علاوه بر انجام لیزر خدمات دیگری مانند هایفوتراپی، تزریق ژل لب، تزریق بوتاکس و کاشت ناخن و همچنین فروش تجهیزات پزشکی را نیز به شما مراجعین محترم ارائه می دهد.

منبع :

www.nedayesalamat.com/آیا-لیزر-باعث-ایجاد-زخم-روی-پوست-می-شود/

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینها را هم ببینید
بسته
دکمه بازگشت به بالا