کرکره برقی

ریل کرکره برقی چیست

ریل کرکره برقی چیست

وقتی صحبت از اجزای کرکره برقی میشود ریل کرکره برقی به عنوان یکی از اجزای مهم کرکره برقی معرفی میشود.

کرکره برقی علاوه بر تیغه ها دارای دو ریل در سمت چپ و راست میباشد که رول های تیغه کرکره برقی داخل این ریل ها جاساز میشوند و از طریق آن ها بالا و پایین میروند.

بالا و پایین رفتن کرکره برقی در این ریل ها به این صورت است که در کنار لبه های کرکره برقی پلاستیک و اجزای نرم قرار گرفته شده است و کرکره برقی در حین بالا و پایین رفتن صدای ناهنجار ایجاد نمیکند.

برای خرید باکیفیت ترین ریل کرکره برقی میتوانید به صفحه ریل کرکره برقی مراجعه کنید و با مشاهده مدل ها و قیمت های انواع ریل کرکره برقی بهترین خرید را انجام دهید.

جنس ریل کرکره برقی آلومینیوم و یا فولاد ضد زنگ میباشد و به همین دلیل افراد میتوانند رنگ ریل کرکره برقی شان را با نمای ساختمان هماهنگ کنند و ظاهر زیبایی به ساختمان دهند.

این ریل ها به تیغه های کرکره برقی امکان بالا و پایین رفتن را میدهند و باز و بسته شدن کرکره برقی را باعث میشوند.

امروزه کرکره برقی ها پیشرفت چشمگیری داشته اند و در انواع عمودی و افقی در بازار موجود میباشند و به این ترتیب ریل های کرکره برقی نیز در انواع افقی و عمودی در بازار موجودند و بر اساس نوع کاربرتان میتوانید مناسب ترین ریل را خریداری کنید.

به طور کلی در پاسخ به سوال کاربرد ریل کرکره برقی چیست باید گفت این قطعات حرکت ایمن تیغه های کرکره برقی را سبب میشوند و در راست و چپ کرکره برقی در دهنه چهارچوب نصب میشود.

معمولا از جنس ریل آهنی کرکره برقی استفاده میشود ولی انواع آلومینیومی نیز در بازار موجود میباشد. این ریل ها در ابعاد و سایز های مختلفی تولید میشوند که معمولا در هنگام نصب بر اساس سایز درب ابعا دقیق آن تعیین میشود.

اگر شما از یک نمایندگی معتبر کرکره برقی خود را خریداری کرده باشید میتوانید از خدمات نصب تخصصی کرکره برقی نیز بهره مند شوید و ریل کرکره برقی باکیفیت با ابعاد دقیق را تحویل بگیرید.

اگر میخواهید کرکره برقی باکیفیت و تجهیزات کرکره برقی اصل و اورجینال را با قیمتی مناسب و خدمات پس از فروش و گارانتی معتبر خریداری کنید میتوانید با مراجعه به صفحه زیر انواع مدل های کرکره برقی و تجهیزات آن را به همراه قیمت مشاهده کنید. همچنین میتوانید با تماس با همکاران ما برای خرید قطعات و تجهیزات کرکره برقی مشاوره رایگان دریافت کنید.

انواع ریل کرکره برقی

ریل های کرکره های برقی ، در انواع و اندازه های گوناگون در بازار وجود دارند. معمولاً اندازه آنها سه تا چهار متر در قسمت طولی است،  که شما با توجه به نیاز و محل مورد نصب آن را تهیه می کنید. در تقسیم بندی دیگری ریل های کرکره برقی به ریل معمولی، ریل کرکره اتوماتیک پروفیل دار و ریل فولادی تقسیم می شوند.

چرا از ریل کرکره برقی استفاده می‌شود

استفاده از ریل در کرکره های برقی، به این دلیل است که تیغه های کرکره برقی حرکت کنند. در واقع تیغه های کرکره ی اتوماتیک در قسمت راست و چپ خود بر روی این ریل ها سوار می‌شوند و حرکت آنها در یک الگوی درست و مناسب، باعث باز و بسته شدن درب خواهد شد.

ریل آلومینیومی 

ریل آلومینیومی کرکره برقی به منظور امنیت و حرکت تیغه های کرکره برقی در یک الگوی سالم، از ریل استفاده می شود و در دو طرف راست و چپ دهنه نصب می شود.

از نظر جنس دو نوع ریل آهنی و آلومینیومی استفاده می شود که معمولا نصابان ترجیح می دهند از نوع آهنی آن استفاده کنند.

اگر ریل را یک مکعب در نظر بگیریم در بازار انواع مختلفی از ریل ها از نظر اندازه، قائده و ارتفاع ریل موجود می باشد که بسته به مواردی همچون تیغه ها و اندازه کلی درب انتخاب می شوند.

مقطع ریل کرکره برقی

اگر از ریل آهنی برای کرکره برقی استفاده شود نیاز به قطعه ی دیگری بنام مقطع ریل است که درون ریل قرار می گیرد و مویی نیز داخل مقطع ریل جایگذاری می شود.

نمی گوییم مقطع ریل در ریل های آلومینیومی وجود ندارد

بلکه مقطع ریل در ریل های الومینیومی درون خود ریل ایجاد شده است و یک انتخاب مناسب برای شهرستان هاست که بار یکدست و جمع و جور تر و در عین حال ارزان تری داشته باشند

نکات خرید ریل درب کرکره ای

معمولا برای حرکت روان تر و بهتر تیغه ها درون ریل از یک قطعه به نام مقطع استفاده می شود. مقطع در هر دو ریل آلومینیومی و آهنی وجود دارد. معمولا مقطع در ریل آلومینیومی درون خود ریل قرار داده می شود، با قرار گرفتن مقطع درون ریل، سازه کرکره کمی جمع و جور تر و یکدست می شود.

شما باید هنگام خرید کرکره برقی به صورت کامل به جزئیات آن توجه کنید، از ریل کرکره گرفته تا نوع موتور، نوع تیغه ها و حتی سرعت باز و بسته شدن.معمولا در داخل ریل کرکره برق از یک قطعه دیگر به نام مویی استفاده می شود. شاید بپرسید مویی چه کاربردی درون ریل کرکره دارد؟

باید گفت تیغه های کرکره در درون ریل دائم در حال حرکت هستند و بالا و پایین می روند و همواره با بدنه آلومینیومی یا آهنی ریل برخورد می کنند و موجب استهلاک و اصطکاک قطعات می شوند، اصطکاک در درون ریا موجب ایجاد، خرابی و رنگ پریدگی و نیز ایجاد سر و صدا می شود، اما با کمک قطعه مویی می توان از این مشکلات دوری کرد و یک کرکره با کیفیت و بدون سر و صدا خریداری نمود. با انواع تیعه درب کرکره ای آشنا شوید.

با استفاده از مویی دیگر تیغه ها با بدنه ریل درگیر نمی شوند و به اصطلاح سایدیگی پیش نمی آید و تمامی مشکلات گفته شده تنها با کمک یک قطعه مرتفع می گردد.

 نگهداری از ریل درب برقی

مانند تجهیزات دیگر، تعمیر و نگهداری مناسب از کرکره برقی، قطعات آن را در شرایط کار خوب نگه می دارد و عمر کرکره را افزایش می دهد. کرکره ها را می توان با آب و صابون تمیز کرد. اگر کرکره های شما موتوردار هستند، باید هر سال بررسی و آزمایش شوند تا مطمئن شوید که به درستی کار می کنند.

شما می توانید از خدمات نظافت و نگهداری حرفه ای استفاده کنید تا آنها شما خوب به نظر برسند و عملکرد مناسبی داشته باشند. شما باید همواره ریل درب کرکره ای را بررسی کنید تا دچار پیچ خوردگی نشود و یا آلودگی آنها را مسدود نکند.

منبع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینها را هم ببینید
بسته
دکمه بازگشت به بالا