پلاستیک

آیا دستگاه پرس پلاستیک دست دوم بخریم

دستگاه پرس پلاستیک که آن را با نام دستگاه دوخت پلاستیک نیز می شناسند یک وسیله بسیار کاربردی و مفید در بسته بندی کالا ها و محصولات مختلف است که هم می تواند در منزل و هم در مشاغل مختلف کاربرد های متنوعی داشته باشد. این دستگاه علاوه بر این که باعث می شود کالا و محصول ارائه شده توسط شما ظاهری زیبا و شیک و استاندارد داشته باشد، باعث حفظ بهداشت کالا نیز می شود.

احتمالا در عطاری ها یا فروشگاه های تولیدی این دستگاه ها را دیده باشید.

کار کردن با دستگاه پرس پلاستیک به هیچ عنوان سخت یا پیچیده نیست و سرعت کار کردن با آن ها نیز بسیار زیاد است. قیمت دستگاه پرس پلاستیک بسیار مناسب و ارزان است و به طور کلی خرید چنین محصولی می تواند برای شما بسیار کمک کننده باشد.

پیشنهاد ویژه » خرید محصولات هوم کت

کار با دستگاه پرس پلاستیک

برای کار کردن و استفاده کردن از دستگاه پرس پلاستیک باید چند دقیقه صبر کنید تا دستگاه گرم شود که بتواند کار دوخت پلاستیک را به انجام برساند. وقتی دستگاه گرم شد باید پلاستیک مورد نظر خود را در قسمت دهنه دستگاه قرار داده و دسته دستگاه را روی ان پایین بیاورید و در حد چند ثانیه نگه دارید که پلاستیک دوخته شود.

پیشنهاد ویژه » خرید سبد پلاسیکی ارزان

ساخت دستگاه پرس پلاستیک

برای داشتن یک دستگاه پرس پلاستیک نیازی نیست حتما هزینه کنید و یکی را خریداری کنید بلکه این امکان وجود دارد که خودتان در منزل یکی را بسازید. به این منظور شما نیاز به مقوای کلفت برای ساخت بدنه دستگاه و ایجاد حالت ریلی در آن دارید.

درک بهتر مطالب گفته شده با کمک ویدیو امکان پذیر خواهد بود.

با استفاده از قسمت داخلی لوله هویه می توانید گرمای مورد نیاز برای دوخت پلاستیک را تامین کنید.

پس از قرار دادن قطعات روی یک دیگر می توانید با روشن کردن هویه، به صورت دستی کار دوخت پلاستیک را انجام دهید.

پیشنهاد ویژه » خرید سبد مسافرتی ارزان

مصرف برق دستگاه پرس پلاستیک

برقی که دستگاه پرس پلاستیک مصرف می کند به صورت تک فاز است و باعث بالا رفتن مصرف برق در واحد شما نخواهد شد. این دستگاه ها برق بسیار کمی مصرف می کنند و از همه نظر یک دستگاه به صرفه و کاربردی و مناسب هستند.

پیشنهاد ویژه » خرید سبد لباس ارزان

دستگاه پرس پلاستیک اتوماتیک

دستگاه های پرس پلاستیک اتوماتیک در انواع مختلفی یافت می شوند که از میان آن ها می توان به مدل های دوخت ریلی افقی و دوخت ریلی عمودی اشاره کرد. همچنین از انواع دیگر دستگاه پرس پلاستیک می توان به پرس پلاستیک پدال پایی و پلاستیک پنوماتیک اشاره کرد.

دستگاه دوخت پلاستیک دستی از ارزان ترین و رایج ترین مدل های دستگاه دوخت است که می تواند پلاستیک را به صورت اب بندی شده پرس کند.

دستگاه پرس پلاستیک پدال پایی برای فروشگاه های کوچک و متوسط مناسب است که زمان دوخت کوتاهی دارد و سرعت آن بالاست. همچنین این دستگاه ازادی عمل را به دستان شما می دهد تا محصولات را سریع تر جا به جا کنید.

دستگاه پرس پلاستیک پنوماتیک سرعت بیش تر و استهلاک کم تری نسبت به دو مدل قبلی دارد و کیفیت پرس پلاستیک نیز در آن بالا تر است. در این نوع از دستگاه های پرس پلاستیک شما می توانید فشار و زمان و حرارت پرس را مدیریت کنید و بسته بندی زیبا تر و جذاب تری دریافت نمایید.

در دستگاه دوخت اتوماتیک همان طور که از اسمش پیداست همه کار ها به صورت اتوماتیک انجام می شود و شما نیازی به فشردن پدالی ندارید. در این دستگاه شما زمان بندی تعیین می کنید و خود دستگاه طبق این برنامه پلاستیک را پرس می کند.

این دستگاه ها سرعت بسیار زیادی دارند و مناسب فروشگاه ها و تولیدی های بزرگ هستند.

پیشنهاد ویژه » خرید سبد حصیری ارزان

آیا دستگاه پرس پلاستیک دست دوم بخریم

ممکن است از خود بپرسید برای مصارف محدود استفاده از دستگاه پرس و دوخت پلاستیک خرید نسخه های دست دوم آن کار مناسبی است یا خیر. در پاسخ به این سوال باید ببینید که نسب قیمت دسته دوم این دستگاه به نوی آن چقدر است. مسلما اگر تفاوت قیمت این دو یعنی کالای نو و دست دوم زیاد نباشد بهتر است که کالای نو را بخرید. اما اگر هم شما مصارف محدودی در استفاده از این دستگاه دارید و هم اینکه کالای دست دوم با کیفیتی را پیدا کرده اید بهتر است همان کالای دست دوم را وابسته به نیاز خود پیدا و خریداری نمایید.

پیشنهاد ویژه » خرید سبد پیک نیک ارزان

انواع دستگاه پرس پلاستیک

  • دستگاه دوخت پلاستیک خانگی
  • دستگاه دوخت پلاستیک پدالی

دستگاه های دوخت و پرس پلاستیک در انواع مختلف موجود می باشند اما نحوه کار تمامی آن ها یکسان می باشد. به این صورت که دو لبه که یکی تخت و دیگری داغ میباشد وجود دارد. پلاستیک ما بین این دو قرار میگرید و با اتصال این دو لبه دستگاه به هم پلاستیک پرس یا اصطلاحا دوخته می شود. اما عملیات برای مغازه ها و خانه ها با دستگاه های خانگی انجام می شود. یعنی باید با فشار دست این دو لبه دستگاه را به یک دیگر چسبان و ادامه ماجرا.

اما در دستگاه های دوخت پلاستیک پدالی این کار معمولا به صورت خودکار انجم می شود. علاوه بر آن دستگاه های دوخت پلاستیک پدالی معمولا برای ابعاد بزرگ نیز فعالیت می کنند.

پیشنهاد ویژه » خرید سطل زباله کابینتی مناسب آشپزخانه

مثلا ما در دستگاه ها دوخت خانگی می توانیم در آن واحد حداقل ۵۰ سانتی متر دولبه پلاستیک را به یکدیگر پرس کنیم در حالی که در دستگاه های صنعتی این میزان بسیار بیشتر از و تا دو متر نیز می رسد.

جمع بندی:

دستگاه پرس پلاستیک یکی از دستگاه هایی است که حتی اگر کسب و کار بسیار کوچکی دارید می تواند به بیزنس شما حالتی جذاب و حرفه ای بدهد و این کار را با بهبود بسته بندی محصولات شما انجام خواهد داد. بسته بندی محصولات با پلاستیک می تواند علاوه بر زیبا تر کردن ظاهر محصولات به رعایت بهداشت نیز کمک ویژه ای کند، همانند محصولات شرکت زیباسازان که در تمامی محصولات زیباسازان از این دستگاه استفاده شده است.

دستگاه های دوخت پلاستیک و یا دستگاه های پرس پلاستیک انواع مختلفی دارند که در این مطلب درباره آن ها صحبت شد و هر یک مناسب دسته ای خاص از محصولات و فروشگاه ها هستند. شما می توانید با توجه به نیاز خود و کاربری که از دستگاه پرس پلاستیک نیاز دارید یکی از آن ها را انتخاب و تهیه نمایید.

منبع :

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینها را هم ببینید
بسته
دکمه بازگشت به بالا